Cestovní ruch přináší do českého národního hospodářství tři procenta HDP. V odvětví pracuje podle údajů Českého statistického úřadu čtvrt milionu lidí a Česká národní banka uvádí, že příjmy z turismu loňský rok přesáhly 167 miliard korun.
Kvůli uzavřeným hranicím a dalším opatřením vlády v rámci karantény dnes zejí ubytovací zařízení v českých městech prázdnotou. CzechTourism tak přišel s globální imagovou kampaní, které má turisty přimět, aby svou cestu do Česka nerušili, ale pouze přesunuli na jiné datum. Kampaň je distribuována hlavně prostřednictvím sociálních sítí.
„Cílem je okamžitá, i když jen symbolická pomoc podnikatelům v současné krizové situaci. Chceme, aby lidé své pobyty úplně nerušili, ale aby je posunuli na pozdější dobu,“ řekl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism. „Inspirovali jsme se v Evropě, konkrétně ve Španělsku. Věříme, že touto aktivitou motivujeme alespoň část návštěvníků k tomu, aby svou cestu pouze odložili. Nejdůležitější je však udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet,“ dodal.
Přesto se letos počítá s výrazným poklesem turistů, a to nejméně o polovinu. Další kampaně agentury se proto zaměří přímo na Čechy tak, aby léto trávili ve vlasti.