kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Byznys & Reality » Většina Čechů vybavuje dům během sezony, zvyšují si náklady i čekací lhůty

Většina Čechů vybavuje dům během sezony, zvyšují si náklady i čekací lhůty

Zdroj/foto: Archiv
Nižší náklady i kratší čekací doba. To jsou hlavní výhody, které se pojí s pořízením nového domácího příslušenství či například revizí starého mimo hlavní sezonu. Ačkoliv se výrobci snaží tuto přidanou hodnotu zdůrazňovat, u českých uživatelů stále naráží na předsudky či snahy pořídit si konkrétní produkt v období, kdy je o něj největší zájem. Odborníci přitom upozorňují, že pojem sezónnosti začíná být čím dál více relativní – prvky domácnosti určené pro konkrétní roční období lze totiž využívat prakticky po celý rok. Podobně se pak vyjadřují i o fenoménu stavební sezony.

Zařizování stavby či domácnosti je spojené s mnohými stereotypy, jedním z nejčastějších je přitom sezónnost montáží či jiných prací. Výrobci přitom upozorňují na to, že k pořízení nového příslušenství do domu či revizi starého se uživatelé mohou uchýlit prakticky kdykoliv. Jedním z velmi častých případů jsou prvky, které jsou součástí pláště stavby. Jejich zakoupení, montáž či revizi mají lidé velmi často spojenou se stavební sezonou, která zpravidla trvá od začátku jara do nástupu prvních mrazů.

Podle odborníků se však jedná o dlouhodobý předsudek, jehož vymýcením by uživatelé mohli ušetřit čas i peníze. „I během zimních měsíců je možné do domu instalovat různá příslušenství jako stínící techniku či garážová vrata. Na stavbě se v těchto případech může pracovat prakticky kontinuálně, klidně i v nejchladnějších měsících. Ostatně montážní pracovníci fungují jako jiná zaměstnání po celý rok,“ uvedl Petr Přichystal, obchodní ředitel společnosti Lomax, která se specializuje na výrobu garážových vrat a stínicí techniky.

O osvětu se snaží i firmy, které nabízejí příslušenství určené pro interiér stavby. Jednou z nich je společnost Enbra zabývající se prodejem, instalací a servisem otopné techniky či klimatizačních zařízení. „Uživatelům vždy doporučujeme, aby se nebáli opatřit si příslušenství do domácnosti mimo sezonu. Reflektují to však spíše sporadicky, a to i přesto, že daný sortiment mimo hlavní období nijak neomezujeme. V létě tak zaznamenáváme mimořádnou poptávku po klimatizacích, v zimě je pak největší zájem o systémy pro vytápění domácnosti,“ řekl vedoucí technického oddělení společnosti Ivo Winkler. Pro spotřebitele to tak často znamená, že se musí kvůli velké vytíženosti firem a montážních pracovníků smířit s delší prodlevou mezi objednávkou a samotnou instalací zařízení.

Jiná situace panuje u stavebních materiálů. U některých se totiž vlivem nízkých teplot zpomalují chemické reakce, nedoporučuje se proto stavět při nižších teplotách než 5 °C. Hrubou stavbu je zároveň potřeba nechat vymrznout. „Pojem stavební sezóna byl, je a stále bude existovat, i když poslední roky se díky nebývalé poptávce po stavebních materiálech stal pro výrobce v podstatě celoroční záležitostí. Dalším faktorem jsou i současné klimatické podmínky. Již několikátá mírná zima umožnila téměř nepřetržitou práci na stavbách. Velký objem pojmou i rekonstrukce, které rovněž nejsou vázány na jarní a podzimní termíny, ale probíhají celoročně,“ uvedl vedoucí marketingu společnosti Xella CZ Luděk Suchomel. Hlavním omezením v současnosti je tak spíše nedostatek stavebních materiálů, který se zřejmě promítne i do vyšších cen v příštím roce. Ty by podle průzkumu společnosti CEEC Research měly vzrůst o 5-10 procent.

Jako jednu z výhod pořízení příslušenství mimo sezonu zmiňují odborníci především kratší čekací dobu mezi objednávkou a samotnou instalací. Zatímco během špičky se často jedná i o několik měsíců, v opačných případech je možné již vyrobené a naskladněné příslušenství instalovat i týden po objednání. Uživatel se navíc může s produktem blíže seznámit a v období, kdy budou jeho služby nejvíc potřeba, jej pak využít na maximum.

Autor: redakce Estate.cz

(Visited 3 times, 1 visits today)

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Čtěte také

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky