Blíží se vyhlášení výsledků letošního 13. ročníku OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK. Jak tento ročník vidíte? Nezaúřadovala ona „smolná“ třináctka?
Nevidím letošní ročník jako smolný, a už vůbec bych to nedávala za vinu třináctce, nejsem pověrčivá. Pravdou však je, že OCP v roce 2020 bude jiné. Celá soutěž i nominace se letos dostaly kvůli pandemii Covid-19 do zcela nového kontextu. Jak vždy říkám, vítězství i úspěch se rodí v hlavě. My jsme dobu Covidu vzali jako absolutní a pozitivní příležitost pro firemní i osobní růst. Můj tým si vedl fantasticky. Jsem na ně nesmírně hrdá. V prvé řadě jsme využili našich letitých zkušeností s pořádáním on-line webinářů. Kdysi jsme s tím předběhli dobu, nyní se nám to sešlo. Webináře jsme nyní rozšířili o pořádání on-line talk show s osobnostmi. Za dva měsíce jsme uspořádali cca 15 on-line akcí s účastí téměř 700 hostů. Bylo to dynamické, zábavné, vzrušující. Také jsme intenzivně pracovali a s přispěním expertního týmu ekonomů a odborníků Podnikatelské platformy Helas jsme vytvořili Podnikatelskou E-Platformu. Každoročně jsme totiž ve spojení 11 tisíci českými firmami a naším cílem je, aby tato databáze sloužila všem a přinesla vzájemnou pomoc a spolupráci, aby mohli být podnikatelky a podnikatelé ve spojení pro případ, kdyby potřebovali pomoc, podporu či inspiraci. Kdy jindy, než teď je na to ten pravý čas.
Jaký je zájem ze strany žen-podnikatelek o účast v letošním ročníku?
Zájem o účast ve 13. ročníku je srovnatelná s předešlým ročníkem. To mne velmi potěšilo, předpokládala jsem totiž, a bylo by to do jisté míry pochopitelné, že dojde k poklesu. V době, kdy jsme letošní ročník vyhlásili, byla nálada mezi podnikateli všelijaká. Bylo nám jasné, že firmy možná nemají takovou chuť „bojovat“ o vítězství v době, kdy hledají nové cesty, nové příležitosti a sledují nastalé změny. Stačilo totiž jen pár týdnů, aby bylo mnohaleté úsilí vážně narušeno a zdá se, že toto období určité nejistoty bude delší, než bychom si všichni přáli. Osobně však velmi silně vnímám, že právě v této době je obzvlášť důležité, aby podnikatelé a podnikatelky mohli využít bezpečný prostor, ve kterém si mohou navzájem pomoci, podpořit se a také sdílet své zkušenosti. Místo, kde mohou bez obav diskutovat.
Co zapojení se do projektu podnikatelkám přináší?
Připojením se k projektu OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK, se firmy přidají i k platformě tuzemských firem, které jsou důvěryhodnými klienty i dodavateli. Členy Podnikatelské platformy Helas, kterou Agentura Helas vytváří již od roku 1997, jsou čeští podnikatelé, podnikatelky, manažeři a majitelé firem. Jsou to osobnosti – zajímavé, nezávislé, inovativní, spolehlivé a především: nevzdávají se. Spolu tak máme vzácnou možnost vytvořit si vlastní společné mikroklima, kde se dobré české firmy vzájemně podrží. Propojí se, najdou nové zdroje, nové kontakty, nové příležitosti, inspiraci a úlevu v pocitu, že nejsou samy.
Projekt OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK stejně jako další projekty v rámci Podnikatelské Platformy Helas podporuje myšlenku „BUDUJEME HRDÉ ČESKO“. Jak se vám ji daří dále rozvíjet?
Myšlenku „BUDUJEME HRDÉ ČESKO“ se nám dařilo šířit díky online talk show a webinářům i v době, kdy čelila novým výzvám. Letos jsme přišli i s několika novinkami. V září jsme vysadili na zámku Loučeň lípu obecnou, jako symbol české státnosti a hrdosti. Stala se tak základem budoucí lipové aleje zasazené v duchu této myšlenky. Aby ji všichni, kterým se tato myšlenka líbí, ji mohli veřejně podpořit, dali jsme ve spolupráci s kreativním ateliérem Klimsz v čele s Barborou Klimsz a zlatnictvím BERGL DIAMONDS vzniknout unikátní kolekci luxusních šperků ve tvaru HRDÉHO LVA. Ti, co si šperky zakoupí, získají nejen krásný a originální šperk pro své blízké či obchodní partnery, ale zároveň podpoří i rozvoj aktivit BUDUJEME HRDÉ ČESKO v rámci Podnikatelské platformy Helas.