Můžete popsat svoji základní filosofii? Jaké hodnoty a přístup vaši společnost reprezentují?
Nabízíme kompletní služby spojené s instalací oken a dveří „na klíč‟, včetně dodávky bohatého sortimentu příslušenství. Všechny materiály, výsledné výrobky a procesy ve firmě jsou řádně certifikovány, řídí se patřičnými normami a podléhají přísné kontrole. Tyto kompletní služby nabízíme nejen pro Brno a jižní Moravu, ale v rámci celé ČR.
V čem se nabídka OKNOSERVISU liší od ostatních na trhu?
Orientujeme se především na kvalitu finálního výrobku. Vyrábíme z nejkvalitnějších PVC a AL materiálů. Dále si zakládáme na osobnímu přístupu ke každému zákazníkovi bez ohledu na velikost zakázky.
Můžete prozradit výši obratu za 2020?
Obrat 2020 není tajemstvím, výsledky dle zákona zveřejňujeme na obchodním rejstříku – tedy včetně výrobní divize cca 150 milionů korun ve stavebnictví, ale v průmyslu obecně, momentálně zažíváme období nedostatku surovin či komponent, přestože poptávka je mimořádná.
Pociťujete i vy tento negativní trend?
Ano, tento problém na trhu opravdu vnímáme. Naštěstí naši dodavatelé výrobních komponentů jsou z kategorie špičkových světových společností, takže je nedostatek zboží eliminován jejich dostatečnými skladovými zásobami. Bohužel to neplatí o cenách, ty bohužel stále rostou.
Dalším příznakem naší doby je nedostatek kvalifikovaných a kvalitních zaměstnanců, jak jste na tom z tohoto pohledu ve vaší firmě? Jak tyto problémy řešíte?
Snažíme se hledat zaměstnance nejenom po vlastní ose, ale i přes renomovanou personální agenturu.
Nabízíte pouze plastová a hliníková okna – proč ne třeba dřevěná, která mají taky svou cílovou skupinu i místo na trhu?
Nemám vůbec nic proti dřevěným oknům, mají své pevné místo na trhu a svoji klientelu. Bohudík máme dostatek zakázek v segmentu PVC i AL výrobků, takže investovat do výroby dřevěných oken určitě nebudeme.
Společnost je na trhu přes dvacet let – za tu dobu se výrazně změnily technologie. Změnily se i nároky zákazníků?
Ano, nároky zákazníků jsou vyšší a stále se stupňují. A je to takto správně, nutí nás to neustále se zlepšovat po všech stránkách. Společnost OKNOSERVIS se orientuje pouze na finálního zákazníka, a to jak na rodinné domkaře, tak i na stavební firmy a developery. Poměr je 60/40 ve prospěch stavebních firem a developerů
Jste firma sídlící v Brně, nicméně s působností a zakázkami po celé republice. Má Brno, potažmo jižní Morava, svoje specifika, pokud jde o podnikatelské prostředí či zákazníky?
Bohužel ano, ale dle mého názoru pro nás spíše ty negativní. Je zde nejvyšší koncentrace firem působících v našem oboru, takže je docela obtížné uspět v tak velké konkurenci. Také je bohužel hlavním kritériem zákazníka při výběru dodavatele oken pouze cena, bez ohledu na kvalitu použitých materiálů při výrobě oken a dveří. Bohužel jak se říká, okna nemají image, proto je zákazník vnímá optikou „okno jako okno“, vezmu tedy to nejlevnější… Zvláštní přitom je, že okna zákazník kupuje na celý život – určitě se tedy vyplatí investovat více do kvality.
Máte za sebou přes dvacet let na trhu – dokážete odhadnout, nebo spíše popsat přání, kde byste se chtěli vidět za dalších deset let?
Rád bych dále budoval na stávajících pevných základech kvalitní a na zákazníka orientovanou společnost. Je potřeba poskytovat vysoce kvalitní služby a servis pro každého klienta, bez ohledu, zda si přijde koupit jedno okno babička, nebo si objedná tisíc oken developer pro bytový komplex.