Já věřím tomu, že na to máme mandát. A proto si také myslím, že členské subjekty federace zvolily prezidentem mne, a ne konkurenta, na kterého ukazoval můj předchůdce a který říkal: „Hlavně nic neměnit! Všechno je bezvadné, super a zachovejme kontinuitu.“ Já se domnívám, že všechno rozhodně super není a je potřeba začít golfovou federaci modernizovat. Ale jsme teprve na začátku tohoto procesu. Jak jsem naznačoval, názory ve federaci nejsou identické. Věřím však tomu, že se dostaneme k dialogu, který nás posune dopředu.
Kandidoval jste i s panem Loužeckým a s panem Merglem na pozici viceprezidentů. S nimi byste měl určitě jednodušší prosazování nových postupů, ale jim volba nevyšla. Proč myslíte, že je nezvolili?
Vybrali si prostě někoho jiného. Já tu volbu čtu tak, že ano, chceme změnu, ale nechceme ji překotnou. A chceme všechno zásadně prodebatovat s celou členskou základnou. Takhle já vidím výsledek voleb.
Jaké vidíte klady a zápory předchozího prezidenta Zdeňka Kodejše?
První věc, která se panu Kodejšovi nesmírně povedla, je zklidnit atmosféru v České golfové federaci a připravit ji na budoucí změny. To se mu podařilo na sto procent! Když jsem objížděl hřiště, tak musím říct, že pan prezident Kodejš je v drtivé většině váženou osobností s nepopiratelnou autoritou. A co se mu nepovedlo? Myslím, že kvůli tomu mě volitelé zvolili. Nepodařilo se sjednotit golfové prostředí a právě po tom společnost volá – běžná golfová veřejnost, seniorský nebo neexistující akademický golf, provozovatelé hřišť, sportovní golf a profesionálové pod jednou střechou. To vidím jako prvořadý budoucí úkol!
Už jste to naznačoval, ale jaký je váš největší cíl jako prezidenta ČGF?
Chtěl bych připravit změnu stanov, tak abychom federaci připravili do 21. století. To je bod číslo jedna. Za druhé, změnit obraz golfu v české společnosti. Co si budeme povídat, ta marketingová práce není právě uspěšná. On to teda není zrovna jednoduchý úkol…
Co tím konkrétně myslíte?
Rozhodně nechci nikomu mýt hlavu. Není to jednoduchý úkol a úsilí volených funkcionářů, jakkoliv je dobře myšleno, nenahradí profesionální tým. A v této oblasti chci komunikovat i věci, které mají vyšší společenský přesah, jako jsou ekologie a golf, charita a golf, seniorský golf a také akademický golf, který, jak jsem již zmiňoval, nemáme. A za třetí, rád bych se podíval na financování golfové federace a možnosti rozšíření o další oblasti.
Jaké oblasti máte na mysli?
Tady leží peníze na sport v Národní sportovní agentuře. S panem předsedou mám domluvenou schůzku, abychom to prodiskutovali. Stejně tak i na ministerstvu pro místní rozvoj a na životním prostředí. Jdu na jednání s ministrem zdravotnictví ohledně podpory seniorského golfu. Stejně tak chystáme jednání s asociací krajů. V rámci jednotlivých krajů leží na podporu sportu dalších sedmnáct miliard, o které si vůbec neumíme říct. A neříkáme. Takže mým cílem je zmapovat zdroje a podívat se, co by pro nás bylo použitelné. Ale samozřejmě nechceme, aby golf byl závislý na dotacích. Kdyby totiž dotace z nějakých externích důvodů vypadly a došlo ke zhoršení ekonomiky státu, tak by to bylo pro golf nepříjemné, ale ne fatální.
Máte velmi zajímavý životopis. Studoval jste práva, pracoval jste jako diplomat a novinář. A zastával jste i post vysokého českého diplomata ve Spojených státech. Jak jste se vlastně dostal ke golfu?
V Americe jsem bydlel nedaleko golfového hřiště, kde mi míčky skoro padaly do oken. Ale nikdy jsem to nezkusil a měl jsem takové ty řeči, jako mají lidé, co ke golfu nikdy nepřičuchli. Pak mě jeden přítel pozval na driving a mně se stala taková ta začátečnická anomálie, co se občas stává. Přijdete k míčku, nevíte jak držet hůl, ale trefíte se a ono to letí. Máte pak úžasný pocit, i přes to, že dalšího půl roku se vám to už nepovede. Hned mě to chytlo a hraji už nějakých dvanáct třináct let. I když poslední dobou je to trochu hektické, najdu si čas alespoň na driving.
Když jste se vrátil z USA do České republiky, pracoval jste jako lobbista a konzultant tabákové firmy British American Tobacco. A je podobné lobovat u velké firmy jako lobovat pro golf?
Lobbing má pořád stejná pravidla. Je to výměna informací s někým, kdo ty informace potřebuje. A ty nástroje jsou pořád stejné. To je na lobbingu to hezké. Pořád se vám mění klienti, a to vás nutí k velké flexibilitě a rozvíjení se v různých oborech. Jednou je to tabákový průmysl, farmaceutická firma, pak čokoláda nebo golf.
A poslední otázka, jaký největší mýtus jste slyšel o golfu?
No, že to není sport…